Walnootbonbons


Deze bonbons maakte ik alweer jaren geleden, maar was niet tevreden over de foto. En nu bleek tijdens het maken dat de hoeveelheid niet klopt met wat ik had aangegeven. Dus ik heb het recept ietsje aangepast.

Het originele recept voor deze bonbons is trouwens met eiwitten, maar ik vind dat altijd een beetje eng, rauw ei (net als tiramisu, maak ik altijd zonder eieren en je mist niks). Dus ik heb honing gebruikt. Heerlijk zijn ze! Bovendien hoef je dan geen suiker toe te voegen.
En wist je dat walnoten behoren tot de superfoods, ze zijn heel gezond voor je! 

Ingredienten voor 20 stuks:
200 gr walnoten 
3-4 el honing
20 halve walnoten
Garnering:
100 gr witte chocolade
50 gr pure chocolade
Of 100 gr melkchocolade

Bereiding:
Maal de walnoten fijn in een keukenmachine, blender of hakmolen. Het moet echt poeder worden. Meng er dan een beetje van de honing door en ga daarmee door tot je een soort spijs krijgt. Maak er bolletjes van en druk plat tot schijfjes. Leg ze even apart.

Voor de witte versie:
Smelt de witte chocolade met in de magnetron of au bain marie. Dompel daarin de schijfjes walnotenspijs en leg ze op een bakplaat of dienblad met bakpapier. Smelt de pure chocolade ook in de magnetron of au bain marie en doe in een boterhamzakje waar je een klein puntje vanaf hebt geknipt. Spuit mooie lijntjes over je koekjes en garneer met een halve walnoot.

Voor de bruine versie:
Smelt de melkchocolade in de magnetron of au bain marie en dompel de schijfjes hierin met een vork. Laat ze uitlekken op een bakplaat of dienblad met bakpapier.

Laat de bonbons hard worden in de koelkast.

Reacties

  1. Ik heb zojuist gemaakt ze zijn heerlijk! Hoe kun je de koekjes het beste bewaren?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kun je de honing vervangen door condensmelk?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire recepten